.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
علي عبدالله صالح به صنعا بازگشت

علی عبدالله صالح رئیس جمهور یمن روز جمعه پس از بیش از سه ماه غیبت به صنعا بازگشت. به گفته منبعی در فرودگاه صنعا، صالح حدود ساعت پنج به وقت محلی (دو به وقت گرینویچ) وارد فرودگاه صنعا شد. خبر بازگشت غیر منتظره صالح را برای نخستین بار تلویزیون دولتی یمن اعلام کرد. صالح که از اوایل سال کنونی میلادی با اعتراضات خیابانی بی سابقه مواجه است، چهار ژوئن یک روز پس از حمله به کاخ ریاست جمهوری در صنعا برای درمان جراحت های ناشی از این حمله، به ریاض پایتخت عربستان سعودی رفت. صالح در شرایطی به یمن بازگشته که از روز یکشنبه نبردهای شدیدی بین مخالفان و هواداران وی در پایتخت این کشور در گرفته است.

تاکنون نزدیک به صد نفر در این درگیری ها کشته شدند. به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا، شاهدان اعلام کردند درگیری های شدید روز جمعه همچنان در محله الحسبه در شمال صنعا ادامه دارد.

این محله از چند روز پیش صحنه نبرد بین قبایل رقیب هوادار و مخالف صالح است. به علاوه، به گفته منبعی پزشکی، دو نفر نیز دیشب بر اثر اصابت یک خمپاره به میدان تغییر - کانون اعتراضات در صنعا و جاییکه متعرضان از ماه فوریه در آنجا اردو زده اند- کشته شدند.

معترضان کناره گیری عبدالله صالح را از قدرت خواستارند.

صالح سی و سه سال است که قدرت را در یمن در دست دارد. صالح که تحت فشارهای شدید منطقه ای و بین المللی واقع است، تاکنون از واگذاری قدرت خودداری کرده است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.